بخشنامه
تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1404 به استناد جزء (2) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1404 کل کشور و در اجرای تبصره (2) ذیل بند (5) تصویب نامه شماره 3281/ت63953هـ مورخ 14
تاریخ ابلاغ شمسی: 1404/01/26
تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1404 به استناد جزء (2) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1404 کل کشور و در اجرای تبصره (2) ذیل بند (5) تصویب نامه شماره 3281/ت63953هـ مورخ 1404/01/17 هیات محترم وزیران (موضوع تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1404) مراتب به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:
1- حداقل حقوق مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1404 نسبت به سال 1403، بیست درصد (20%) افزایش یافته و به میزان بیست و سه میلیون و هشتاد و نه هزار و پانصد و سی و شش (23/089/536) ریال تعیین می شود.
2- مبلغ حداقل حقوق کارمندان مذکور به علاوه فوق العاده های موضوع ماده (6) قانون یاد شده، نباید از حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان چهل و دو میلیون و هفتصد و هفت هزار و پانصد و بیست (42/707/520) ریال، کمتر شود.
3- در صورت نرسیدن حداقل حقوق کارمندان موصوف با احتساب فوق العاده های موضوع ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، ما به التفاوت آن تا میزان چهل و دو میلیون و هفتصد و هفت هزار و پانصد و بیست (42/707/520) ریال به مشمولان پرداخت می شود.
4- مبنای محاسبه تمامی اقلام پرداختی که در قوانین و مقررات مربوط برای تعیین مبالغ آنها از عبارت «حداقل حقوق» استفاده شده است، نظیر فوق العاده ایثارگری موضوع ماده (51) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مبلغ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری م. ب. که در سال جاری به میزان چهل و دو میلیون و هفتصد و هفت هزار و پانصد و بیست (42/707/520) ریال است. خلاصه مفاد تصویب نامه ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1404 و این بخشنامه به شرح جدول زیر ارایه می شود: جدول خلاصه مفاد تصویب نامه ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1404 و این بخشنامه
ردیف
عنوان
مبلغ (ریال)
1
ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات
82/520
2
ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
5/795
3
حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری
42/707/520
4
حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت
23/089/536
5
حداقل حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه حقوق بگیران (شاغلان)
130/000/000
6
حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی
117/000/000
7
کمک هزینه عایله مندی
21/006/875
8
حق اولاد
17/193/765
9
سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه شاغلان
910/000/000
10
سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی
819/000/000
11
سقف پاداش پایان خدمت در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی سال
6/500/000/000
12
مستمری والدین شهدا
180/000/000
علاء الدین رفیع زاده
موارد مرتبط
برای این صفحه موردِ مرتبطی ثبت نشده.
