نامشخص
اصلاح آیین نامه استخدام پیمانی با اصلاحات و الحاقات بعدی
اصلاح آيين نامه استخدام پيماني
مصوب 1384,05,05
با اصلاحات و الحاقات بعدي
هيئت وزيران در جلـسه مـورخ 5 / 5/ 1384 بنـا به پيشنهاد شمـاره 139049/ 101 مورخ 2 /8 /1383 سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و به استناد تبصره ماده (6) قانون استخدام كشوري ـ مصوب ۱۳۴۵ـ تصويب نمود:
آيين نامه استـخدام پيـماني، موضـوع تصويب نامه شمـاره ۵۲۲۸ / ت۶۶۴ مورخ 15 /6 / 1368 و اصلاحات بعدي آن به شرح زير اصلاح مي شود:
۱ ـ ماده (13) به شرح زير اصلاح مي گردد:
" ماده ۱۳ـ مستخـدم پيمـانـي مي تـوانـد در صـورت نيـاز بـا مـوافقت دستگاه استخدام كننده از مرخصي بدون حقوق و حداكثر به ميزان مدت قرارداد استفاده نمايد. مدت مرخصي بدون حقوق جزو سوابق خدمت و تجربه محسوب نمي گردد و مجوز استخدام افراد ياد شده در مدت مرخصي بدون حقوق حفظ خواهد شد."
۲ ـ ماده (21) به شرح زير اصلاح مي شود:
"ماده ۲۱ـ مأموريت مستخدمان پيماني و اعزام آنان براي طي دوره هاي آموزشي يا كارآموزي داخل و يا خارج از كشور و يا مأموريت به ساير دستگاهها متناسب با مدت قرارداد آنان همانند مقررات و ضوابط مستخدمان رسمي مي باشد."
۳ ـ متن زير به عنوان ماده (29) به آيين نامه ياد شده اضافه مي شود:
" ماده ۲۹ـ بانوان مستخدم پيماني در صورت موافقت دستگاه مربوط مي توانند از خدمت نيمه وقت استفاده نمايند.
تبصره ۱ـ خدمت نيمه وقت خدمتي است كه ساعات كار آن نصف ساعات كار مقرر هفتگي دستگاه مربوط باشد. نحوه و ترتيب انجام خدمت نيمه وقت براساس نظر بالاترين مقام مسؤول دستگاه تعيين مي شود.
تبصره ۲ـ بانواني كه از خدمت نيمه وقت استفاده مي كنند نصف گروه و پايه و يا حقوق ثابت و فوق العاده شغل و يا مزاياي شغل و يا عناوين مشابه ديگر و فوق العاده ها و مزاياي مستمر، تعلق مي گيرد ولي فوق العاده هاي محل خدمت، بدي آب و هوا و محروميت از تسهيلات زندگي به طور كامل پرداخت مي شود.
تبصره ۳ـ ساير مقررات مربوط به ايام استفاده بانوان پيماني از خدمت نيمه وقت، توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعيين مي شود."
معاون اول رئيس جمهور ـ محمد رضا عارف
مصوب 1354/03/10 هیات وزیران
هیات وزیران در جلسه مورخ 10 /3 / 54 بنا به پیشنهاد شماره 268 / 4 مورخ 1354/1/26 سازمان امور اداری و استخدامی کشور به استناد ماده 40 آیین نامه استخدام پیمانی اصلاحات زیر را درمورد آیین نامه مذکور تصویب نمودند:
1 - ماده 4 و تبصره های آن به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده
4- حداکثر مدت قرارداد برای استخدام افراد به طور پیمانی به شرح زیر خواهد بود:
الف- تعیین مدت قرارداد و تمدید آن برای استخدام متصدیان پست های شخصی ثابت سازمانی در هر مورد بنا به پیشنهاد وزارتخانه یا موسسه دولتی مربوط و موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد بود.
ب- مدت قرارداد برای متصدیان پستهای موقت به منظور تصدی مشاغل تخصصی و فنی و حرفه ای که در جدول مشاغل طبقات هفتگانه ضمیمه این آیین نامه با علامت (*) مشخص شده است یک سال است و در صورتی که نوع فعالیتهای مربوط اقتضاء نماید تمدید قرارداد بنا به تشخیص وزیر یا رئیس موسسه دولتی مربوط برای مدت مورد نیاز حداکثر تا 4 سال دیگر مجاز است.
پ- استخدام پیمانی برای تصدی سایر پست های موقت فقط برای سه ماه مجاز است.
تبصره- در مورد افرادیکه بر طبق طرح مخصوص نخست وزیری برای استخدام فارغ التحصیلان خارج از کشور و از محل اعتبار دولت جهت خدمت در وزارتخانه ها و موسسات دولتی معرفی و استخدام میشوند مدت قرارداد یک سال است و به استثنای متصدیان مشاغل مندرج در بند (ب) ماده 4 تمدید قرارداد آنان برای یک سال دیگر توسط وزارتخانه با موسسه دولتی محل خدمت بلامانع است و برای زائد بر آن بنا به پیشنهاد وزیر یا رئیس موسسه دولتی مربوط و تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور حداکثر به مدت شش ماه امکان پذیر خواهد بود.
2 - ماده 5 به شرح زیر اصلاح میشود و تبصره 1 آن حذف میگردد و تبصره های 2 و 3 آن به تبصره های 1 و 2 تبدیل میگردد:
ماده
5- تاخاتمه مدت قرارداد فعلی یا فسخ آن از لحاظ اجرت و فوق العاده مخصوص و با رعایت بند ح تبصره 75 قانون بودجه اصلاحی 1352 و بودجه سال 1353 به قوت خود باقیست ولی تمدید یا تجدید قرارداد آنها از هر لحاظ تابع مقررات این اصلاحیه خواهد بود. استخدام افراد برای پست های موقت در طرح های عمرانی که مجری آنها، وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری میباشند نیز مشغول این آیین نامه خواهد بود ولی محدودیت های مندرج در بند های "ب" و "پ" ماده 4 این آیین نامه شامل استخدام این افراد نخواهد بود. اجرت مستخدمین پیمانی موضوع این ماده در بدو استخدام بین میزانی که در ماده 13 تعیین شده و حداکثر مبالغ قابل پرداخت مذکور در بندهای "الف" و "ب" ماده 15 توسط وزارتخانه ها یا موسسه دولتی مربوط تعیین میشود و در ضمن مدت قرارداد نیز تا حداکثر مذکور در بندهای فوق الذکر قابل افزایش است.
3 - جدول طبقات هفتگانه شغلی ضمیمه جایگزین جدول موضوع ماده 12 آیین نامه استخدام پیمانی و فهرست مشاغلی است که به استناد ماده 3 آیین نامه برای آنها تعیین طبقه گردیده است.
4 - ماده 13 به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده 13- اجرت ماهانه مستخدمین پیمانی مشمول آیین نامه در هفت طبقه زیر تعیین میگردد:
طبقه اجرت (ریال) طبقه اجرت (ریال)
تبصره 1- ارقام مندرج در جدول فوق با تصویب شورای حقوق و دستمزد قابل افزایش یا کاهش م. ب..
تبصره 2 - مقررات بند (ج) تبصره 75 قانون بودجه اصلاحی سال 1352 و بودجه سال 1353 کل کشور در مورد مستخدمین مشمول این آیین نامه لازم الاجرا است.
5 - ماده 14 به شرح زیر اصلاح میشود:
ماده 14- قرارداد مستخدمین پیمانی که به موجب مقررات قبلی به خدمت اشتغال دارند تا خاتمه مدت قرارداد فعلی یا فسخ آن از لحاظ اجرت و فوق العاده مخصوص بارعایت بند "ج" تبصره 75 قانون اصلاحی سال 1532 و بودجه سال 1353 به قوت خود باقیست ولی تمدید یا تجدید قرارداد آنها از هر لحاظ تابع مقررات این اصلاحیه خواهد بود.
6 - ماده 15 به شرح زیر اصلاح میشود و تبصره آن حذف میشود:
ماده 15- اجرت ماهانه مستخدمینی که دارای حداقل شرایط تصدی و مشاغل مربوط باشند در هر طبقه برابر مبلغ مندرج در ماده 13 این آیین نامه است. وزارتخانه ها و موسات دولتی مربوط میتوانند در موقع انعقاد یا تمدید قرارداد یا در ضمن خدمت علاوع بر اجرت مقرر مبالغی به شرح زیر به مستخدمین پیمانی خود پرداخت نمایند:
الف- برای هرسال سابقه خدمت قابل قبول حداکثر تا ده سال معادل 5% اجرت طبقه مربوط.
ب- برای هرسال آموزش قابل قبول علاوه بر شرایط اختصاصی مورد لزوم 5% اجرت طبقه مربوط حداکثر تا 10%.
7 - در ماده 16 عبارت "وزیر دارائی و رئیس دفتر بودجه مرکزی سازمان برنامه" به عبارت "وزیر امور اقتصادی و دارائی و وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بوجه" اصلاح و تبصره آن به شرح زیر تغییر می یابد:
تبصره - کمیته موضوع این ماده میتواند برای مشاغل تخصصی موضوع این ماده ضوابطی به منظور برقراری فوق العاده مخصوص تعیین و با موافقت شورای حقوق و دستمرد در اختیار وزارتخانه ها و موسسات دولتی قرار دهند تا فوق العاده مخصوص متصدیان اینگونه مشاغل راساً از طرف وزارتخانه ها و موسسات دولتی بر مبنای ضوابط تعیین شده برقرار گردد. این فوق العاده درمورد مشاغل طلقات 1 تا 3 منحصراً به مشاغل قسمت (ب) این طبقات قابل پرداخت م. ب..
8 - عبارت "حکم این ماده از تاریخ تصویب ٱئین نامه استخدام پیمانی (1347/12/28) قابل اجراست" به آخر ماده 21 اضافه میشود.
تصویبنامه در دفتر نخست وزیر است.
وزیر کشور وسرپرست سازمان امور اداری و استخدامی کشور
وزیر مشاور و معاون اجرایی نخست وزیر
وزیر کشاورزی و منابع طبیعی
وزیر امور اقتصادی و دارائی
وزیر مشاوراصفیاء
وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه وبودجه
وزیر کار و امور اجتماعی
وزیر اطلاعات و جهانگردی
وزیر تعاون و امور روستاها
وزیر صنایع و معادن
وزیر آموزش و پرورش
وزیر علوم و آموزش عالی
وزیر پست و تلگراف و تلفن
وزیر مسکن و شهرسازی
وزیر رفاه اجتماعی
وزیر مشاور و معاون پارلمانی نخست وزیر
مصوب 1357/04/19 هیات وزیران
هیات وزیران در جلسه مورخ 19/ 4/ 2537 بنا به پیشنهاد شماره 470/ 6 مورخ 6/ 3/ 2537 سازمان امور اداری و استخدامی کشور به استناد تبصره ماده 6 قانون استخدام کشوری و ب. ت. ب. ماده 40 آیین نامه استخدام پیمانی اصلاحات زیر را در آیین نامه مذکور تصویب نمودند:
1 - در قسمت اول ماده 5 بعد از عبارت «موسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری میباشند» عبارت «همچنین استخدام افراد برای پستهای موقت مربوط به طرحهای برنامه های عمرانی که اعتبارات آن ضمن بودجه جاری وزارتخانه ها و موسسات دولتی مشمول قانون مذکور منظور شده است» اضافه شود.
2 - در صدر تبصره یک ماده 5 عبارت «مستخدمین پیمانی طرحهای عمرانی» به عبارت «مستخدمین پیمانی موضوع این ماده» تبدیل شود.
3 - تبصره 2 ماده 5 حذف میشود.
وزیر مشاور در امور اجرایی - محمود کاشفی
دریافت فایل پیدیاف
مصوب 1384/05/05 هیات وزیران
هیات وزیران در جلسه مورخ 5 / 5/ 1384 بنا به پیشنهاد شماره 139049/ 101 مورخ 1383/8/2 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد تبصره ماده (6) قانون استخدام کشوری - مصوب 1345- تصویب نمود:
آییننامه استخدام پیمانی، موضوع تصویب نامه شماره 5228 / ت664 مورخ 1368/6/15 و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح میشود:
1 - ماده (13) به شرح زیر اصلاح میگردد:
" ماده 13- مستخدم پیمانی میتواند در صورت نیاز با موافقت دستگاه استخدام کننده از مرخصی بدون حقوق و حداکثر به میزان مدت قرارداد استفاده نماید. مدت مرخصی بدون حقوق جزو سوابق خدمت و تجربه محسوب نمی گردد و مجوز استخدام افراد یاد شده در مدت مرخصی بدون حقوق حفظ خواهد شد."
2 - ماده (21) به شرح زیر اصلاح میشود:
"ماده 21- ماموریت مستخدمان پیمانی و اعزام آنان برای طی دوره های آموزشی یا کارآموزی داخل و یا خارج از کشور و یا ماموریت به سایر دستگاهها متناسب با مدت قرارداد آنان همانند مقررات و ضوابط مستخدمان رسمی م. ب.."
3 - متن زیر به عنوان ماده (29) به آییننامه یاد شده اضافه میشود:
" ماده 29- بانوان مستخدم پیمانی در صورت موافقت دستگاه مربوط میتوانند از خدمت نیمه وقت استفاده نمایند.
تبصره 1- خدمت نیمه وقت خدمتی است که ساعات کار آن نصف ساعات کار مقرر هفتگی دستگاه مربوط باشد. نحوه و ترتیب انجام خدمت نیمه وقت براساس نظر بالاترین مقام مسئول دستگاه تعیین میشود.
تبصره 2- بانوانی که از خدمت نیمه وقت استفاده می کنند نصف گروه و پایه و یا حقوق ثابت و فوق العاده شغل و یا مزایای شغل و یا عناوین مشابه دیگر و فوق العاده ها و مزایای مستمر، تعلق میگیرد ولی فوق العاده های محل خدمت، بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی به طور کامل پرداخت میشود.
تبصره 3- سایر مقررات مربوط به ایام استفاده بانوان پیمانی از خدمت نیمه وقت، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین میشود."
معاون اول رئیس جمهور - محمد رضا عارف
موادِ قانونیِ مستند در این صفحه 1
موارد مرتبط
برای این صفحه موردِ مرتبطی ثبت نشده.
