ماده 3
★
(منسوخه 26ˏ03ˏ1366) - از <a class="tagref" href="/واژه/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D9%85%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA">درآمد مشمول مالیات</a> سالانه تا 720000 <a class="tagref" href="/واژه/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84">ریال</a> از پرداخت <a class="tagref" href="/واژه/%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA">مالیات</a> معاف و بقیه تا 120000 ریال به نرخ 12% و نسبت به مازاد 120000 ریال به نرخ مقرر مربوط در ماده 134 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مجلس <a class="tagref" href="/واژه/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C">شورای اسلامی</a> <a class="tagref" href="/واژه/%D9%85%D8%B4%D9%85%D9%88%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA">مشمول مالیات</a> خواهد بود.
کارکنانی که <a class="tagref" href="/واژه/%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82">حقوق</a> آنها توسط <a class="tagref" href="/واژه/%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87">وزارتخانه</a> ها و سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و شهرداریها و یا از محل اعتبارات دولت پرداخت می گردد تا560000 ریال ( مازاد بر میزان معافیت) 50 %مالیات متعلق بخشوده می شود.
تبصرهها
تبصره 1
پرداختهای غیرمستمر که از طرف غیر از پرداخت کنندگان حقوق بعمل میآید مشمول مالیات نرخ 15% م. ب..
تبصره 2
درآمد غیرنقدی مشمول مالیات حقوق بشرح زیر تقویم و محاسبه میشود.
الف ـ مسکن با اثاثیه معادل 25% و بدون اثاثیه 20% حقوق و مزایای مستمر نقدی غیرمعاف در ماه پس از وضع وجوهی که از این بابت از حقوق کارمند کسر میشود.
ب ـ اتومبیل اختصاصی با راننده معادل 10% و بدو ن آن معادل 5% حقوق و مزایای مستمر نقدی غیرمعاف در ماه پس از و ضع و جوهی که از این بابت از کارمند کسر می شود.
ج ـ سایر درآمدهای غیرنقدی که موضوعاً به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی و تشخیص هیئت وزیران تعیین و بعنوان مزایا شناخته می شود. معادل قیمت تمام شده برای پرداخت کننده درآمد حقوق.
دیدنِ این ماده در متنِ کاملِ قانون ←
موارد مرتبط
برای این صفحه موردِ مرتبطی ثبت نشده.
